اخبار کلوب

      لباس کار مناسب

      ویژگیهای لباس کار مناسب چیست؟

      برای انتخاب و خرید لباس کار مناسب با شرایط کاری خود باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید.

      هر لباسی برای محیطهای مخصوص به خود کارایی دارد اما نکاتی مشترک در بین تمام انواع لباس موجود است که توجه به آنها میتواند در انتخاب دقیق و مناسب تاثیر بگذارد.

      در این مطلب به چند نکته اصلی اشاره خواهد شد:

      ایمنی: یکی از دلایل اصلی انتخاب لباسکار، ایمنی است. لباسکار شما را از آتش، گرد و غبار، بو، نور و حرارت محافظت می کند.

      اگر شما در یک صنعت شیمیایی کار می کنید، باید بینی و دهان خود را بپوشانید و از دستکش های محافظتی استفاده کنید تا پوست شما با مواد شیمیایی مضر تماس نداشته باشد. پوشش گرد و غبار، کلاه ایمنی و کفشنیز بخشی از لباس های محافظ هستند.

      دوام: شما نباید لباس هایی را که زود از بین میروند خریداری کنید. چون لباس کار باید در طول روز شما را در برابر اتفاقات مختلف، ایمن کند.

      تصور کنید که در یک شرکت ساختمانی کار می کنید و یک جسم تیز بر روی بدن شما میافتد. اگر کلاه یا لباس شما جنس مناسبی نداشته باشد، ممکن است این اتفاق منجر به یک فاجعه شود. بنابراین، مهم است که محصولات با کیفیت را دریافت کنید که دوام بالایی دارند و می تواند شرایط آب و هوایی و محیطی خشن را تحمل کند.بنابراین جنس مواد به کار رفته در تولید لباس کار و وسایل ایمنی بسیار اهمیت دارد.

      راحتی: هنگامی که شما مشغول انجام کار هستید، آخرین چیزی که به آن فکر میکنید لباس کار شما است. شما باید چیزی را که راحت و آسان برای حرکت در اطراف لازم دارید بپوشید، نه لباس هایی که در حال کشیدن آنها باشید و فضای کافی کار را از شما میگیرد.

      به همین دلیل سایر ملزومات کار و لباس کار مثل کفشهای ایمنی یا ماسک و چراغ باید راحت و سبک باشند. زیرا اگر آنها بیش از حد بزرگ باشند، کار کردن را برایتان دشوار میکند. علاوه بر این در حین کار باید لباسی را انتخاب کنید که قسمتهای اضافی نداشته باشد تا از آتش گرفتن یا گیر کردن لباس کار در دستگاه و ابزار کارتان جلوگیری شود.

      برای انتخاب لباس کار مناسب عوامل دیگری نیز دخیل است که میتوانید از تولیدکنندگان معتبر و با کیفیت راهنمایی بگیرید.

      : 2106 - : 1400/12/03 - : 236
      1400/12/03